DUBU klar til genudbud

Den 19. maj modtog kommunerne tilslutningsmaterialet til genudbuddet af DUBU, og fristen for tilslutning er nu nået.

Et genudbud forudsætter, at der minimum er 2,5 mio. borgere på løsningen, og vi kan nu med glæde konstatere, at det tal er nået, og vi vil hermed begynde at arbejde på genudbudsmaterialet, herunder kravsspecifikationen.

Vi er rigtig glade for, at de fleste DUBU-kommuner igen har valgt at bakke op om det fælleskommunale samarbejde. Der er efterhånden flere udbydere på markedet, men DUBU er stadig unik, fordi kommunerne her får et fælleskommunalt system, som de har stor indflydelse på at præge”, siger Peter Gottlieb, som er projektleder på DUBU i KOMBIT.

DUBU er en it-løsning, der fremmer sammenhæng og kvalitet på området for udsatte børn og unge. Løsningen sikrer struktureret digital registrering og sagsbehandling på området. I dag anvender 76 kommuner DUBU, og DUBU-kommunerne har opnået større ensartethed i sagsbehandlingen og et godt tværgående kommunalt samarbejde.

Kontrakten med den nuværende leverandør af løsningen udløber i slutningen af 2017, og derfor overgår DUBU til den vindende leverandør 1. januar 2018.

Det har været vigtigt for os at få en bred kommunal tilslutning, da KOMBIT er kommunernes it-fællesskab, og vi indkøber fælleskommunale løsninger på vegne af kommunerne. Flere leverandører har vist interesse for udbuddet, og det er vores opgave at få dem til at levere et system, som lever op til kommunernes forventninger” forklarer Peter Gottlieb.

Har du spørgsmål til genudbuddet og tilslutningsaftalen, kan du finde mere information her